פתרונות הצללה לגני ילדים

מחקרים רפואיים רבים מזהירים מפני נזקיה ארוכי הטווח של חשיפה ממושכת לקרני השמש. ילדינו הקטנים רגישים אף יותר לנזקי השמש ולכן ישנה חשיבות יתר בהגנה על עורם ובריאותם בזמן שהם משחקים בחצר גן הילדים.

בארצנו החמה שזוכה לקבל ימי שמש חזקה מרבית ימי השנה, התקנה של פתרונות הצללה איכותיים תעזור להגן על עורם של ילדנו מפני נזקי השמש הקופחת ותאפשר לקטנטנים ליהנות ולשחק באוויר הפתוח מבלי להיחשף לקרני ה UV המזיקות.

לפני שמחליטים להתקין סוכך או צלייה יש להתחשב במספר גורמים:

מהו השטח אותו מבקשים להצליל?

במקרים של שטח רחב ידיים ידרשו פתרונות הצללה שלא יתאימו לשטח קטן יותר. האם השטח צריך להיות מוצל לאורך פרק זמן ארוך וקבוע? האם עדיף פתרון הצללה שקל לפתוח, לקפל ולנייד בהתאם לדרישה?

ודאו כי מתקן ההצללה שבחרתם עומד בדרישות התקן של מכון התקנים הישראלי

אל תהססו לבקש מנותן השירות להציג תעודות וסימוכין המוכיחים את עמידתו של המוצר. מוצרי הצללה לגני ילדים אמורים לספק 90% הצללה, להכיל חומרים המעכבים בעירה ולהיות ארוגים כך שכמות קרני השמש המזיקות החודרות מבעד לבד היא מינימלית. על המתקין לספק מוצרי הצללה עמידים בתנאי מזג אוויר משתנים ועומס מכני ופיזי קבוע. לכן יש חשיבות רבה לחומרי הגלם בהם נעשה שימוש במוצר בו בחרתם, איכות התפירה במקרה של בדים ואריגים, אורך החיים של המוצר ואיכות הצביעה והחומרים בשלדי העץ והמתכת.

 

טרם התקנה וודאו כי מוצרי ההצללה עומדים בתווי התקן הבאים:

  • תו תקן ישראלי ת"י 748 – על הסוככים להגן מפני קרינה על-סגולה (UV1, UV2). משרד החינוך, משרד הבריאות והארגון העולמי למלחמה בסרטן, כולם דורשים עמידה בתקן זה.
  • תו תקן ישראלי ת"י 5093 (לפי תקן אמריקאי NEPA 701-99) – חומרים מעכבי בעירה יוצרים עמידות באש לפי בנחיות אגף הכבאות הארצי ומשרד החינוך.
  • תו תקן ישראלי ת"י 900 חלק 2.97 – בטיחות מכשירי חשמל, במקרה שלנו, מערכות הינע לתריסי גלילה, סוככי גלילה לווילונות גלילה וכדו'.

מהי האחריות למוצר שרכשתם?

האחריות על מוצר ההצללה תקפה על שלד השמשייה, הבד ממנו עשויה ומנגנוני ההפעלה במקרה של סוכך מתקפל לדוגמה. על הספק להציע תקופת אחריות (לרוב בת מספר שנים) שמבטיחה כי במקרה של תקלה או בלאי יתוקן המוצר בהתאם לאחריות שמציע הספק.

מי הוא המתקין?

כמו בכל תחום אחר, אין חכם כבעל ניסיון. אם הספק והמתקין שלכם הוא מומחה בעל ניסיון בפתרונות הצללה כמובן שעדיף לכם לעבוד עמו. כדאי לבדוק עבודות קודמות של בעל המקצוע, אפילו ליצור קשר עם לקוחות קודמים על מנת לבדוק את שביעות רצונם מההתקנה ומהמוצר. על המתקין להיות בעל רשיון עבודה כנדרש בחוק.

Comments are closed.

חזרה למעלה
Mobile version: Enabled